vorige:
[en] 23 steps to high resolution on MSX1
MCCW nummer 92, maart/april/mei 2000
Terug naar hoofdpagina
volgende:
[en] Atmosphere
nummer 92 - maart/april/mei 2000
MSX Computer & Club Webmagazine

Over MCCW
MCCW is het eerste MSX webzine. Het wordt gemaakt door vrijwilligers. Het is de voortzetting van MSX Computer & Club Magazine.
Hoofdredacteur
Manuel Bilderbeek
Adjunct hoofdredacteur
Maarten ter Huurne
Techniek
Maarten ter Huurne, Manuel Bilderbeek.
Layout
MCCM (Frank H. Druijff et al), Manuel Bilderbeek, Maarten ter Huurne, Arjan Steenbergen, Laurens Holst, Albert Beevendorp
Vaste medewerkers
Manuel Bilderbeek, Albert Beevendorp, Laurens Holst, Antti Silvast, Maarten van Strien, Bas Wijnen, Wammes Witkop, Frank H. Druijff
Medewerkers aan dit nummer
Anne de Raad, David Heremans, Pierre Gielen, Jochen Bilderbeek
Met dank aan
Maarten ter Huurne, Geert Josten & Egon Willighagen, Frank H. Druijff, Wammes Witkop, Collin van Ginkel, Albert Beevendorp
Inzenden materiaal
Artikelen en ander materiaal alleen per e-mail sturen naar de redactie: mccw@aktu.nl. Gebruik alleen dit e-mail adres, a.u.b.!
 

Atmosphere [en]

The preface to the second edition of our Webmagazine.

Manuel Bilderbeek

De wolf en de zeven nootjes

Problemen met het programmeren van de FM-Pac in Moonblaster? De trukendoos van Wolf bevat enige tips. Het zal duidelijk worden dat componeren niet simpelweg noten neerzetten is.

Maarten van Strien

Realms of Adventure [en]

Jochen Bilderbeek reviews the latest UMAX game.

Jochen Bilderbeek

Multiplication on a Z80 [en]

ML-programmers on a Z80 don’t have the luxery of a built in multiplication instruction and will have to write one themselves. This article shows some of the few possibilities. And maybe even the fastest one.

David Heremans

De Maiskoek/Bits and Pieces

Short news — mainly in Dutch, sorry about that! — small advertisements and the column of Parcellus can be found here.

The LP keyboard interface [en]

A review of the LP keyboard interface, used to connect a pc keyboard to your MSX.

Pierre Gielen

Metal Gear save file faking [en]

In this article Bas Wijnen explains you how you can fool around with the Metal Gear savegame files. It’s not only useful to learn how to cheat, but the assembly programmer may learn something from this also.

Bas Wijnen

Wammes’ kolom

Een illustratie hoe het vroeger ging op de redactie...

Wammes Witkop

Find It

Er zijn veel verschillende soorten puzzelspellen voor de MSX, maar dit soort is echt nieuw voor onze computer.

Albert Beevendorp

Big computer meeting 2000

Een verslag van Tilbeurs 2000, waarin Anne ook vertelt over zijn ervaringen met zijn gasten uit Japan.

Anne de Raad

23 steps to high resolution on MSX1 [en]

Our exploration trip into the depths of high resolution on the MSX1-videomodes continues as a our guide Antti Silvast reveals a bit of his source code.

Antti Silvast
vorige:
[en] 23 steps to high resolution on MSX1
MSX Computer & Club Webmagazine
nummer 92, maart/april/mei 2000
volgende:
[en] Atmosphere